Puține vedete internaționale suportă greutatea așteptărilor culturale cu atâta efort și grație precum Priyanka Chopra Jonas. După două decenii de reinventare pe continente, ea rămâne, în primul rând, o povestitoare. Fie că este vorba de drame familiale emoționante precum „Ventilator”, povești despre femei sau susținerea unor proiecte internaționale îndrăznețe, instinctele de producție ale lui Priyanka sunt înrădăcinate în empatie și autenticitate.
Cel mai recent proiect al ei, „Born Hungry”, care va începe să fie difuzat pe JioHotstar pe 28 noiembrie, este probabil cel mai personal de până acum. Docudrama relatează incredibila călătorie a bucătarului Sasha Simpson, care a ascensionat de pe străzile din Chennai până în elita culinară mondială în timp ce încerca să găsească piesele lipsă din propria viață. Când Priyanka i-a auzit pentru prima dată povestea, a recunoscut că a fost „confuză”. Ceea ce a urmat a fost o dorință profund emoțională de a-i aduce povestea la viață pe ecran.
În această conversație sinceră, Priyanka vorbește despre puterea rezilienței umane, responsabilitatea pe care o simte față de diaspora indiană, de ce evoluția nu este negociabilă și cum mult așteptatul ei debut în telugu marchează un nou capitol interesant în întoarcerea sa în India.
Care a fost prima ta reacție când ai auzit povestea bucătarului-șef Sasha Simpson despre „Născut flămând”?
Am fost complet copleșit. Am plâns și mi-a luat o oră sau două să procesez această poveste și viața incredibilă a lui Sasha, rezistența și tenacitatea lui. M-a mișcat cu adevărat. Am lucrat cu atât de mulți copii din întreaga lume ale căror circumstanțe rămân aceleași, care nu sunt la fel de norocoși. Trăim în India și vedem asta în fiecare zi. Copii care trec printr-o perioadă atât de grea.
Sunt și eu o tânără mamă, iar fiica mea este foarte mică. Nu-mi pot imagina cum ar fi pentru ea să fie singură în lumea asta. Ce i-ar trece prin cap? E îngrozitor. Prin asta a trebuit să treacă acest copil. Prin harul lui Dumnezeu, a găsit îngeri care l-au ajutat să se pună din nou pe picioare, iar acum vrea să găsească piesele lipsă.
Așa că l-am întrebat: „Ce vrei de la noi și cum te putem ajuta cu acest film?” Am fost profund mișcat de speranța lui Sash că, prin intermediul lui Jio și Hotstar, va putea găsi răspunsuri la întrebări despre viața sa, părinții săi biologici și de unde vine. Sper să pot face parte din această călătorie pentru el.
Încă își caută familia, nu?
Da. E o nebunie.
Printre filmele tale se numără Ventilator, Paani, Cerul roz și acum Born Hungry. Te-au atras întotdeauna poveștile despre supraviețuire și rezistență umană?
E amuzant cum, atunci când rostești aceste patru cuvinte cu voce tare, par să aibă o anumită consecvență. Privind filmele pe care le-am susținut, chiar și Anuja și To Kill a Tiger, poate sunt pur și simplu fascinat. Îmi plac poveștile despre rezistență umană.
Îmi place să lucrez cu regizori care vor să facă pasul decisiv și să se facă remarcați, pentru că s-ar putea să nu fie cunoscuți sau filmele lor s-ar putea să nu fie considerate viabile din punct de vedere comercial. Dar toate filmele pe care le-ai menționat au avut un succes incredibil pentru că au fost foarte bine realizate.
Suntem mereu în căutare de filme impecabile din punct de vedere tehnic, precum și de povești care să impresioneze publicul, fie că este vorba de o comedie precum „Ventilator”, un subiect serios precum „Să ucizi un tigru” sau povești despre copii precum „Anuja”. Se pare că sunt atras de poveștile bazate pe evenimente reale.
Ai devenit una dintre figurile de top ale culturii globale. Cât de mult îți influențează experiența personală alegerile ca producător?
Am început să lucrez în străinătate și am obținut succesul în ciuda multor provocări. Nu mă opresc asupra acestui lucru pentru că sunt o persoană care merge mereu înainte, iar asta mă inspiră. Nu este ușor să începi viața într-o țară complet diferită, într-un domeniu complet diferit. Încă mă orientez. Sunt încă foarte tânăr în ceea ce privește experiența de lucru în lumea vorbitoare de limbă engleză.
Dar este crucial pentru mine să extind granițele și să promovez cultura. Oriunde merg, India merge cu mine. Prin intermediul companiei mele de producție, mă străduiesc să ofer o platformă pentru poveștile și cineaștii din diaspora noastră care vor să spună poveștile noastre.
Aceasta este principala mea motivație la Purple Pebble Pictures. Fie că este vorba de a sprijini femeile sau cineaștii indieni care vor să intre pe scena internațională. Cariera mea continuă, de asemenea, să se dezvolte; nu pot spune că am un succes deosebit încă. Dar încerc să fac tot ce îmi stă în putință pentru a-i ajuta să-și spună poveștile și să obțină succes. Și sunt mulțumită de filmele la care am colaborat și de succesul pe care l-au obținut.
Reinventarea a fost o parte crucială a carierei tale. Te gândești vreodată la această evoluție?
Necesitatea este mama invenției, iar acesta este un adevăr universal. Cred că este valabil pentru majoritatea oamenilor când vine vorba de evoluție. Există o limită la orice. Trebuie să fii conștient și inteligent pentru a recunoaște când ai nevoie să evoluezi, fie în afaceri, artă, orice loc de muncă sau chiar în viața reală.
Creșterea și schimbarea sunt cei mai constanți factori din viață și sunt ceea ce ar trebui să ne străduim cu toții să obținem, pentru că așa evoluăm. Dar da, se întâmplă din necesitate.
Viitorul dumneavoastră film telugu, Varanasi, cu S.S. Rajamouli și Mahesh Babu în rolurile principale, stârnește multă agitație. Ce puteți împărtăși în acest moment?
Pot doar să împărtășesc ceea ce a spus domnul Rajamouli: astăzi l-ați văzut pe Prithvi în persoană. Pe 15 a avut loc un eveniment important la Hyderabad, unde domnul Rajamouli a împărtășit tot ce și-a dorit, și vor urma mai multe noutăți în zilele următoare.
Mă întorc la cinematografia indiană și este o plăcere să lucrez cu un regizor atât de vizionar ca domnul la un film atât de amplu și ambițios. Nici eu nu mi-aș fi putut imagina spectacolul la care mă uit acum, când m-am alăturat proiectului.
Cred că acest film, la fel ca celelalte filme ale sale, va avea un impact uriaș asupra cinematografiei indiene din întreaga lume. A fost uimitor să lucrez cu Mahesh, Prithvi și întreaga echipă. Întoarcerea a fost diferită. Nu vorbesc telugu, dar în film vorbesc telugu. Îmi plac limbile și cultura, așa că am lucrat cu un instructor de dialect pentru a învăța limba și a-mi rosti replicile natural.
Este o provocare și mă entuziasmează. Domnul Rajamouli este un regizor foarte exigent și își împinge actorii să dea totul. Sper ca revenirea mea în cinematografia indiană după atâția ani să rezoneze cu publicul.
Te muți constant între Los Angeles, Hyderabad și Mumbai. Cum reușești să gestionezi o astfel de rutină globală?
E adevărat. Întreaga lume e la picioarele mele, iar eu tratez un avion ca pe un telefon mobil. Trebuie să faci ce trebuie să faci. Cum am spus, necesitatea e mama invenției, și sunt complet de acord. Încerc. Nu e ușor, îți pot spune asta.
Am fost complet copleșit. Am plâns și mi-a luat o oră sau două să procesez această poveste și viața incredibilă a lui Sasha, rezistența și tenacitatea lui. M-a mișcat cu adevărat. Am lucrat cu atât de mulți copii din întreaga lume ale căror circumstanțe rămân aceleași, care nu sunt la fel de norocoși. Trăim în India și vedem asta în fiecare zi. Copii care trec printr-o perioadă atât de grea.
Da. E o nebunie.
E amuzant cum, atunci când rostești aceste patru cuvinte cu voce tare, par să aibă o anumită consecvență. Privind filmele pe care le-am susținut, chiar și Anuja și To Kill a Tiger, poate sunt pur și simplu fascinat. Îmi plac poveștile despre rezistență umană.
Am început să lucrez în străinătate și am obținut succesul în ciuda multor provocări. Nu mă opresc asupra acestui lucru pentru că sunt o persoană care merge mereu înainte, iar asta mă inspiră. Nu este ușor să începi viața într-o țară complet diferită, într-un domeniu complet diferit. Încă mă orientez. Sunt încă foarte tânăr în ceea ce privește experiența de lucru în lumea vorbitoare de limbă engleză.
Necesitatea este mama invenției, iar acesta este un adevăr universal. Cred că este valabil pentru majoritatea oamenilor când vine vorba de evoluție. Există o limită la orice. Trebuie să fii conștient și inteligent pentru a recunoaște când ai nevoie să evoluezi, fie în afaceri, artă, orice loc de muncă sau chiar în viața reală.
Pot doar să împărtășesc ceea ce a spus domnul Rajamouli: astăzi l-ați văzut pe Prithvi în persoană. Pe 15 a avut loc un eveniment important la Hyderabad, unde domnul Rajamouli a împărtășit tot ce și-a dorit, și vor urma mai multe noutăți în zilele următoare.
Mă întorc la cinematografia indiană și este o plăcere să lucrez cu un regizor atât de vizionar ca domnul la un film atât de amplu și ambițios. Nici eu nu mi-aș fi putut imagina spectacolul la care mă uit acum, când m-am alăturat proiectului.
E adevărat. Întreaga lume e la picioarele mele, iar eu tratez un avion ca pe un telefon mobil. Trebuie să faci ce trebuie să faci. Cum am spus, necesitatea e mama invenției, și sunt complet de acord. Încerc. Nu e ușor, îți pot spune asta.


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu