duminică, 12 septembrie 2021

India - Modelele sari transgender din India câștigă teren

 

India - Modelele sari transgender din India câștigă teren

Într-o mișcare extrem de neobișnuită, un designer din sudul statului indian Kerala și-a lansat noua colecție de sari, cu două modele transgender.


Colecția Sharmila Nair se numește Mazhavil sau Curcubeul și este „dedicată persoanelor transgender pentru că la nivel global sunt reprezentate de steaguri curcubeu”.

În India, unde persoanele transgender sunt privite de sus de către societate și sunt considerate persoanele intermediare care trebuie ridiculizate și evitate, alegerea modelelor doamnei Nair atrage multă atenție.



Modelele - Maya Menon și Gowri Savitri - nu au experiență anterioară în modeling și doamna Nair spune că le-a găsit prin Queerala , o organizație care lucrează cu persoanele LGBT (lesbiene, homosexuali, bisexuali și transgender) din Kerala.

„Mă gândeam la modul în care aveam să prezint această colecție de sari de pe mâini și am văzut o postare pe Facebook despre noua politică a guvernului de stat pentru îmbunătățirea vieții persoanelor transgender."


"Am crezut că, din moment ce guvernul face atât de mult pentru oamenii LGBT, ar trebui să fac și eu ceva", a spus doamna Nair la BBC de la Cochin.

Dna Nair, care nu folosește niciodată modele profesioniste în campaniile sale, spune că are două criterii pentru selectarea modelelor pentru cea mai recentă campanie.

"Căutam doar modele cărora le place să poarte sari și care să se simtă confortabil în fața camerei. Nu am vrut să poarte prea mult."

Atât Maya, cât și Gowri sunt „femei transgender, prinse în corpuri masculine”, spune doamna Nair.

Designerul spune că i s-au trimis fotografiile în sari, dar când i-a întâlnit erau îmbrăcați în bărbați, în cămăși și pantaloni.


"Când i-am îmbrăcat în sari pentru campanie, au fost total transformați. Păreau atât de superbi", spune ea.

Doamna Nair, în vârstă de 25 de ani, vinde saris-urile sub eticheta Red Lotus pe care a lansat-o acum șapte luni.

„Soțul meu este din Kerala, dar a trăit mult timp în Tamil Nadu. De la familia sa am auzit despre acest mit tamil că fibra din floarea roșie de lotus a fost folosită pentru a țese haine pentru zei și zeițe. compania mea după floare ", spune ea.

Colecția de sari viu colorate și modelele uimitoare au câștigat recenzii deosebite, iar designerul din Kochi spune că comenzile de cumpărare au fost revărsate din India și din străinătate.

Fabricate de țesători într-un mic sat din districtul Hubli din statul vecin Karnataka, sari-urile au un preț cuprins între 1.500 de rupii (23 USD; 16 GBP) și 2.500 Rupii (38 USD; 26 GBP).

"În ultimele două săptămâni, am vândut deja peste 100 de sari. Pe lângă oamenii din India, am primit numeroase comenzi din Marea Britanie, Singapore, Australia și SUA", spune doamna Nair.

Cu toate acestea, alegerea modelelor transgender nu a decăzut prea bine cu unii care spun că designerul „folosește cross-dressers ca modele pentru a câștiga publicitate”.

Într-o țară în care comunitatea transgender rămâne exclusă social, trăind la marginea societății, cu membrii care își câștigă existența cântând și dansând la nunți sau nașteri de copii sau cerșind și prostituând, doamna Nair își apără alegerea.


Modelele sale au 29 de ani, sunt absolvenți de facultate, dar sunt șomeri pentru că sunt transgender, spune ea.

Această misiune le-a adus vizibilitate și designerul spune că speră că le va aduce și acceptabilitate, astfel încât să se poată angaja.

Adaptare după
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-36321816

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu