Korean Wave (Hallyu) - Rise of the Korean's Cultural Economy & Pop Culture
Valul coreean (Hallyu) se referă la popularitatea mondială a economiei culturale din Coreea de Sud, care exportă cultura pop, divertisment, muzică, drame TV și filme.
Hallyu este un termen chinezesc care, atunci când este tradus, înseamnă literal „val coreean”. Este un termen colectiv folosit pentru a se referi la creșterea fenomenală a culturii coreene și a culturii populare care cuprinde totul, de la muzică, filme, dramă la jocuri online și bucătărie coreeană doar pentru a numi doar câteva. În timpul vizitei de stat a fostului președinte Barack Obama în Coreea în martie 2012, el a făcut referire la valul coreean, care a devenit prioritatea principală a țării de către guvern.
Coreea de Sud este una dintre singurele țări din lume, dacă nu singura, care își propune să devină cel mai mare exportator mondial de cultură populară. Este o modalitate pentru Coreea de a-și dezvolta „puterea moale”. Soft power este un termen popular inventat în 1990 de politologul de la Harvard Joseph Nye. Se referă la puterea intangibilă pe care o ține o țară prin imaginea sa, mai degrabă decât prin forța dură. Forța dură se referă la puterea militară sau puterea economică. Un exemplu de putere moale în joc este modul în care SUA au adus lumea să-și cumpere blugii Levi's, iPhone-urile Apple , țigările Marlboro, băuturile răcoritoare Coca-Cola și filmele de la Hollywood, folosind o imagine dorită. O imagine unică de cool.
Hallyu s-a răspândit mai întâi în China și Japonia, mai târziu în Asia de Sud-Est și în mai multe țări din întreaga lume, unde continuă să aibă un impact puternic. În 2000, a fost ridicată parțial interdicția de 50 de ani asupra schimbului de cultură populară între Coreea și Japonia, ceea ce a îmbunătățit creșterea culturii populare coreene în rândul japonezilor. Autoritățile de difuzare din Coreea de Sud au trimis delegați pentru a-și promova programele TV și conținutul cultural în mai multe țări.
Hallyu a fost o binecuvântare pentru Coreea, afacerile sale, cultura și imaginea țării. De la începutul anului 1999, Hallyu a devenit unul dintre cele mai mari fenomene culturale din Asia. Efectul Hallyu a fost extraordinar, contribuind la 0,2% din PIB-ul Coreei în 2004, în valoare de aproximativ 1,87 miliarde USD. Mai recent, în 2019, Hallyu a avut o creștere estimată de 12,3 miliarde USD pentru economia coreeană.
Originile Hallyu
Mass-media populară din regiune a atribuit originile Hallyu câtorva filme și drame TV lansate în 1999. „Swiri”, un film inspirat de spionajul din Coreea de Nord/Coreea de Sud lansat în 1999, i-a dat lui Hallyu fața publică deoarece a avut un mare succes în țările din Asia de Sud-Est. A fost urmată de o dramă numită „Toamna în inima mea” în 2000, care a susținut entuziasmul creat de Swiri. Acestea au fost urmate de „My Sassy girl” în 2001 și „Winter Sonata” în 2004. Succesul acestor produse de divertisment a creat un bâzâit extraordinar despre popularitatea explozivă a culturii coreene. Surse regionale de presă au fost suficient de rapide pentru a ridica indicii și a anunța în mod colectiv nașterea lui Hallyu.
Pe măsură ce popularitatea acestor filme, muzică și drame a crescut, aceasta a dus și la creșterea producției creative. Din 1999 până în prezent, au fost lansate multe filme coreene cu teme inovatoare și atrăgătoare.
Filmele coreene obligatorii:
Swiri (1999)
Zona comună de securitate (2000)
Fecioara dezbrăcată de burlaci (2000)
Ching (prieten) (2001)
My Sassy Girl (2001)
Failan (2001)
O poveste cu două surori (2002)
Amintiri despre ucidere (2003)
Silmido (2003)
Old Boy (2003) - Câștigător al premiului Grand Prix la Cannes 2004
Primăvară, vară, toamnă, iarnă ... și primăvară (2004)
Taeguki („Drapelul coreean”) (2004)
Regele și clovnul (2005)
Gazda (2006)
D-War (2007)
Scandal Makers (2008)
Haeundae (2009)
Omul de nicăieri (2010)
Războiul săgeților (2011)
Hoții (2012)
Miracle in Cell No. 7 (2013)
The Admiral: Roaring Currents (2014) - film coreean cu cele mai mari încasări din toate timpurile
Veteran (2015)
Train to Busan (2016)
A Taxi Driver (2017)
Împreună cu zeii: ultimele 49 de zile (2018)
Extreme Job (2019)
Parasite (2019) - a făcut istoria Oscarului câștigând un record de 4 premii Oscar la Oscar 2020, inclusiv fiind primul film non-englez care a câștigat cea mai bună imagine
Drept urmare, producătorii coreeni au reușit să obțină capital pentru aceste filme din țări din afara Coreei, cum ar fi Japonia. Oamenii din multe țări precum Singapore, China, Vietnam, Japonia, Taiwan și Hong Kong sunt tratați cu tot mai multe numere de filme noi de-a lungul anilor. Faptul că Parasite este primul film non-englez care a câștigat cea mai bună imagine la Oscar alături de alte 3 premii Oscar este o dovadă a recunoașterii globale a calității și autenticității crescânde a produselor coreene de divertisment.
Adaptare după
https://martinroll.com/
Comentarii
Trimiteți un comentariu